H Airbus παρουσίασε το πρωτότυπο ενός πλήρους αυτόνομου ιπτάμενου ταξί της Vahana, θυγατρικής της γαλλικής εταιρίας, στο Bourget Air Show, το οποίο πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Παρίσι.

301

Airbus παρουσίασε το πρωτότυπο ενός πλήρους αυτόνομου ιπτάμενου ταξί της Vahana, θυγατρικής της γαλλικής εταιρίας, στο Bourget Air Show, το οποίο πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Παρίσι.

«Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα που παράγει μηδενικές εκπομπές αερίων κι απογειώνεται και προσγειώνεται σαν ελικόπτερο», εξηγεί ο Εντουάρντο Ντομίνγκεζ Πουέρτα, διευθυντής του τμήματος Urban Air Mobility της Airbus.

Προς το παρόν, το ιπτάμενο αυτό ταξί έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη με την προοπτική να μπορέσει να . μεταφέρει περισσότερους στο μέλλον. Το ταξί λειτουργεί όπως ένα αεροπλάνο, γεγονός που του επιτρέπει να προσαρμοστεί εύκολα στο αστικό περιβάλλον. Σύμφωνα με μια έρευνα, το 70% του πληθυσμού είναι πρόθυμο να πληρώσει για μια τέτοια υπηρεσία καθώς έτσι θα μπορέσει να εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις του.

«Σήμερα, στοχεύουμε σε μετακινήσεις που θα καλύπτουν έως 35 χιλιόμετρα, που είναι η μέση απόσταση μεταξύ των αεροδρομίων και το 80% των μεγαλουπόλεων του κόσμου, αν και το ταξί μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση», συνεχίζει ο Πουέρτα.

Η Airbus αναπτύσσει παράλληλα και δύο Adav (αεροσκάφη με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης σε αστικές περιοχές). Το Cityairbusκατασκευάστηκε στη Γερμανία, διαθέτει έναν διαφορετικό και ισχυρότερο κινητήρα και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες. Και τα δύο μοντέλα έχουν ήδη εκτελέσει δοκιμαστικές πτήσεις. Σύμφωνα με την Airbus, τα δύο μοντέλα θα βοηθήσουν στην οικοδόμηση της βάσης των μελλοντικών οχημάτων.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για αυτόν τον τύπο συσκευής είναι η πιστοποίηση. Η ταχύτητα με την οποία μπορούν να διατεθούν αυτά τα προϊόντα στην αγορά θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους κανονισμούς. Πιστεύουμε ότι μέχρι το 2030, αυτός ο τύπος οχήματος θα είναι διαθέσιμος στις μεγαλουπόλεις», καταλήγει ο Πουέρτα.

Συγκεκριμένα, στη Γαλλία, οι διάδρομοι των αεροδρομίων θα πρέπει να συνδέουν το Αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ με τη Disneyland ή το Ολυμπιακό κέντρο του Saint-Denis. Τέλος, η κατασκευή ελικοδρομίων θα είναι απαραίτητη, καθώς και η ενσωμάτωση αυτών των ταξί, στην εναέρια κυκλοφορία.