Το μέλλον της εστίασης και τα σύγχρονα συστήματα παραγγελιοληψίας

6315

Το μέλλον της εστίασης και τα σύγχρονα συστήματα παραγγελιοληψίας

Είναι πλέον αποδεκτό ότι τα διάφορα συστήματα ηλεκτρονικών παραγγελιών ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και την ικανοποίηση των πελατών. Παλιά, η διεκπεραίωση μιας παραγγελίας γινόταν στο χαρτί και έπρεπε ο σερβιτόρος να την μεταφέρει στην κουζίνα με τον αριθμό του τραπεζιού. Επιπλέον, το μενού μπορεί στην πορεία της ημέρας να είχε ελλείψεις, γιατί κάποιο από τα φαγητά μπορεί να είχε τελειώσει και η κουζίνα δεν είχε ενημερώσει έγκαιρα τον σερβιτόρο. Γενικά, όλη αυτή η διαδικασία δημιουργούσε μια δυσχέρεια στους πελάτες αλλά και τους υπαλλήλους της επιχείρησης.

Σήμερα, η μετάβαση στην τεχνολογία και στα νέα συστήματα παραγγελιοληψίας έχει λύσει πολλά από αυτά τα προβλήματα μεταμορφώνοντας τελείως τις επιχειρήσεις εστίασης. Οι διαδικασίες γίνονται ηλεκτρονικά, και αυτόματα μεταφέρονται στην κουζίνα όπου εκεί διεκπεραιώνεται η παραγγελία σωστά χωρίς λάθη. Το ταμείο επίσης έχει τη συνολική εικόνα του μαγαζιού για κάθε τραπέζι για να μπορεί πάσα στιγμή να δει τι χρωστάει ο πελάτης και τι πρέπει να πληρώσει ακόμα. Πολλά συστήματα διασυνδέονται και με την αποθήκη των εστιατορίων όπου εκεί οι προμήθειες ανανεώνονται ανάλογα με την κατανάλωση των προϊόντων. 

Για παράδειγμα, ένα πιάτο που θα φτιαχτεί στην κουζίνα με κάποια συγκεκριμένα υλικά τα οποία δεν υπάρχουν στην αποθήκη, αυτόματα το σύστημα θα ενημερωθεί για την απουσία τους και θα στείλει μήνυμα για παραγγελία. Ο μάγειρας και ο σεφ στην κουζίνα δεν χρειάζεται να πηγαίνουν συνέχεια και να βλέπουν αν έχουν υλικά για να διεκπεραιώσουν τις παραγγελίες. Το ίδιο το σύστημα τους ενημερώνει αν τα υλικά επαρκούν για παραπάνω πιάτα.

Στο τέλος της ημέρας τα συστήματα παραγγελιοληψίας αναλαμβάνουν τη διαδικασία κλεισίματος του ταμείου στέλνοντας δεδομένα στην εφορία και στην τράπεζα τα χρήματα που είναι για την μισθοδοσία των υπαλλήλων. Επίσης, για τα χρήματα από τα υλικά που πρέπει να αγοραστούν την επόμενη μέρα, αφαιρούνται από τον συνολικό τζίρο και στο τέλος της ημέρας ο ιδιοκτήτης μπορεί να δει το κέρδος του χωρίς πολύπλοκους υπολογισμούς και λάθη.

Πέρα από το κεντρικό σύστημα, υπάρχουν και τα διάφορα gadgets που βοηθάνε σε όλη τη διαδικασία. Οι σερβιτόροι, για παράδειγμα, έχουν τα tablets που στέλνουν τις παραγγελίες στο κεντρικό σύστημα. Επίσης, η κουζίνα ενημερώνει ηλεκτρονικά τον σερβιτόρο όταν η παραγγελία είναι έτοιμη για να πάει στον πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το άγχος της διαπεραίωσης της παραγγελίας, χωρίς να δημιουργείται οχλαγωγία στην κουζίνα και όλα να λειτουργούν ήρεμα και σωστά.

Επίσης ο πελάτης με τα νέα συστήματα παραγγελιοληψίας δεν ψάχνει να βρει τον σερβιτόρο δεξιά και αριστερά για να παραγγείλει κάτι επιπλέον στο τραπέζι, αλλά με το πάτημα ενός κουμπιού ο σερβιτόρος έρχεται απευθείας για να τον εξυπηρετήσει. Πολλές επιχειρήσεις δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να παραγγείλει από ηλεκτρονικό μενού με το κινητό του διαβάζοντας απλά ένα QR code και κάνοντας ηλεκτρονικά την πληρωμή. Αυτό έχει ως όφελος την άμεση εξυπηρέτηση, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής για την παραγγελιοληψία.

Η επιχείρηση έχει το δικό της application για κινητά το οποίο οι πελάτες μπορούν να το κατεβάσουν και να κάνουν την πληρωμή από εκεί. Αυτό μειώνει την ανάγκη για την ύπαρξη φυσικού μενού και την διαμεσολάβηση σερβιτόρου για την παραγγελία. Μία άλλη λειτουργία που μπορεί να υπάρχει μέσα από την εφαρμογή είναι οι προσφορές που μπορεί να λάβει ο πελάτης απευθείας στο κινητό του για διάφορα πιάτα και να ενημερωθεί για τις μελλοντικές εκδηλώσεις ή τα νέα της επιχείρησης.