Αλλαγή ώρας 2024: 7 + 1 συμβουλές για να διαχειριστείτε τις επιπτώσεις στον οργανισμό σας

1615

Αλλαγή ώρας 2024: 7 + 1 συμβουλές για να διαχειριστείτε τις επιπτώσεις στον οργανισμό σας

Αλλαγή ώρας 2024: 7 + 1 συμβουλές για να διαχειριστείτε τις επιπτώσεις στον οργανισμό σας

Αύριο, τελευταία Κυριακή του Μαρτίου (31 Μαρτίου 2024), θα τεθεί σε ισχύ η αλλαγή ώρας, οπότε θα περάσουμε από την χειμερινή στην θερινή.

Συνεπώς, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά. Συγκεκριμένα, στις 3.00 τα ξημερώματα θα πρέπει τα ρολόγια να πάνε μία ώρα μπροστά και να δείξουν 4.00, με αποτέλεσμα να χάσουμε μια ώρα ύπνου.

Ακολούθως, την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου (27 Οκτωβρίου 2024), ισχύει το αντίστροφο, αφού περνάμε από την θερινή ώρα στη χειμερινή. Έτσι, λοιπόν, όταν τα ρολόγια δείξουν 04:00 τα ξημερώματα, τότε, θα γυρίζουμε τους δείκτες μία ώρα πίσω, προκειμένου να δείχνουν 03:00.

Όταν τα ρολόγια μετακινούνται μία ώρα πίσω ή μπροστά, οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν ορισμένες δυσκολίες και μεταπτώσεις στην ψυχολογία τους, αφού ο οργανισμός τους δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Δεν είναι λίγες οι μελέτες που έχουν δείξει ότι η αλλαγή της ώρας σχετίζεται με μια σειρά επιπτώσεων για την υγεία μας, όπως: έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο, τροχαίο ατύχημα ή ακόμη και προβλήματα στην ψυχική μας διάθεση.

Τα παραπάνω προβλήματα αποδίδονται κυρίως στην απώλεια μίας ώρας ύπνου, δεδομένου ότι μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο μας και να μην έχουμε καθαρό μυαλό, να αδυνατούμε να λάβουμε αποφάσεις, ενώ ελλοχεύει και το δεδομένο της μειωμένης παραγωγικότητας.

Ωστόσο, ο αμερικανικός οργανισμός Sleep Foundation παρέχει ορισμένες πρακτικές συμβουλές, ούτως ώστε να διαχειριστείτε πιο εύκολα την αλλαγή ώρας.

Να πέφτετε στο κρεβάτι νωρίτερα

Γνωρίζοντας το δεδομένο ότι πρόκειται να χάσετε μια ώρα ύπνου, μια έξυπνη λύση είναι να πέσετε για ύπνο λίγα λεπτά νωρίτερα από την συνηθισμένη ώρα. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και με τις ώρες των υπόλοιπων δραστηριοτήτων σας, όπως τα γεύματα και η άσκηση. Η συγκεκριμένη κίνηση είναι χρήσιμο να τεθεί σε εφαρμογή τουλάχιστον την τελευταία εβδομάδα πριν την μετάβαση, αν και για να προσαρμοστεί ο οργανισμός σας, πρέπει να ξεκινήσετε νωρίτερα.

Κοιμηθείτε λίγο περισσότερο

Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να αυξήσετε, όσο είναι δυνατόν, την διάρκεια του ύπνου σας, ώστε να έχετε ένα «απόθεμα» που θα σας βοηθήσει να αντέξετε καλύτερα την αλλαγή. Μελέτες έχουν δείξει πως όταν έχουμε αφιερώσει μεγαλύτερο διάστημα ύπνου για βραχείες περιόδους, τότε, έχουμε περισσότερη πνευματική διαύγεια, στις περιπτώσεις που χάσουμε για κάποιον λόγο ορισμένες ώρες ύπνου, ενώ μειώνεται και η υπνηλία την επόμενη ημέρα μετά την αλλαγή ώρας.

Ακολουθήστε τεχνικές χαλάρωσης με την αναπνοή

Μέσω χαλαρωτικών μεθόδων, όπως είναι οι ασκήσεις αναπνοής καθώς και ο διαλογισμός, το μυαλό και το σώμα σας θα είναι πιο χαλαρό και ήρεμο, και θα διευκολυνθεί ο ύπνος σας. Θα σας βοηθήσουν, επίσης, να αποκοιμηθείτε πιο εύκολα, εάν ξυπνήσετε κατά την διάρκεια της νύχτας.

Γυρίστε τους δείκτες του ρολογιού στη νέα ώρα, προτού πέσετε για ύπνο

Με αυτό τον τρόπο, θα αποφύγετε τυχόν απρόοπτες καταστάσεις την επόμενη ημέρα. Σε περίπτωση δε που χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο σας για ξυπνητήρι, βεβαιωθείτε ότι είναι ενεργοποιημένη η αυτόματη αλλαγή ώρας.

Να πάτε για βόλτα στον ήλιο μετά την αλλαγή ώρας

Το διάστημα μετά την αλλαγή ώρας, φροντίστε να πηγαίνετε για περίπατο, ώστε να εκτίθεστε καθημερινά για λίγη ώρα στον ήλιο. Το φως του ήλιου θα βοηθήσει το βιολογικό σας ρολόι, δηλαδή τους κιρκάδιους ρυθμούς, να προσαρμοσθούν καλύτερα στη νέα ώρα.

Μην υπερφορτώσετε το πρόγραμμά σας

Τόσο την Κυριακή, όσο και την Δευτέρα που θα γίνει η μετάβαση στη νέα ώρα, θα ήταν καλό να μην προγραμματίσετε σημαντικά ραντεβού ή εκδηλώσεις. Επίσης, θα πρέπει να αποφύγετε τα οδικά ταξίδια, διότι ενδέχεται να έχετε υπνηλία.

Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες

Επιπλέον, θα ήταν χρήσιμο να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, καταναλώνοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά, που ευνοούν τον ύπνο. Προκειμένου να αποφύγετε την βαρυστομαχιά, αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης ή αλκοόλ, καθώς και τα πλούσια σε λιπαρά φαγητά, ή με μπαχαρικά, τις ώρες πριν τον ύπνο.

Σημαντικός παράγοντας επίσης αποτελεί και το γεγονός να καταναλώσετε το τελευταίο γεύμα σας, τουλάχιστον δύο ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι.

Κοιμηθείτε το μεσημέρι

Ο μεσημεριανός ύπνος, έστω και για 30 λεπτά, θα σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να ανακτήσετε την εγρήγορσή σας, εάν την ημέρα μετά την αλλαγή ώρας νιώθετε υπνηλία. Επομένως, είναι προτιμότερο να κοιμηθείτε λίγα λεπτά νωρίς το μεσημέρι, όταν αρχίζει να εκδηλώνεται η υπνηλία. Σε περίπτωση που κοιμηθείτε το απόγευμα, τότε, ενδέχεται να έχετε προβλήματα κατά τον βραδινό σας ύπνο.

Αργίες 2024: Πότε πέφτει του Αγίου Πνεύματος και πότε είναι το «κρυμμένο» 4ήμερο

Αργίες 2024: Πότε πέφτει του Αγίου Πνεύματος και πότε είναι το «κρυμμένο» 4ήμερο

SHARETWEETVIBERWHATSAPPEMAIL

Φέτος, η Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών του Κυρίου ξεκινά στις 29 Απριλίου (Μεγάλη Δευτέρα), οπότε το Πάσχα πέφτει στις 5 Μαΐου 2024.

Πενήντα ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου και δέκα ημέρες μετά την Ανάληψη Του στους ουρανούς, η Εκκλησία μας γιορτάζει την μεγάλη δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης που είναι η Πεντηκοστή.

Η Πεντηκοστή είναι κινητή εορτή, πέφτει πάντα Κυριακή και η ημερομηνία της καθορίζεται από το Πάσχα. Την συγκεκριμένη ημέρα, σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη, έλαβε χώρα η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στα κεφάλια των δώδεκα μαθητών του Χριστού με την μορφή πύρινων γλωσσών, ούτως ώστε να φωτιστούν και να κηρύξουν το Ευαγγέλιο στα πέρατα της οικουμένης.

Την επόμενη ακριβώς ημέρα, η Εκκλησία μας τιμά το Άγιο Πνεύμα (Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024) που είναι μία από τις τρεις υποστάσεις ή πρόσωπα της Αγίας Τριάδας, δηλαδή του ενός και μοναδικού Θεού. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι η συγκεκριμένη ημέρα δεν αποτελεί αργία για όλους τους τομείς.

Ωστόσο, μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, εκείνο της 25ης Μαρτίου, καθώς και τις διακοπές του Πάσχα, οι εργαζόμενοι θα έχουν να ευκαιρία να ξεκουραστούν περισσότερο φέτος, αφού έχουν μπροστά τους ένα «κρυμμένο» τετραήμερο.

Και αυτό συμβαίνει, διότι φέτος η Πρωτομαγιά 2024 συμπίπτει με την Μεγάλη Τετάρτη (1 Μαΐου 2024), η οποία, όμως, μετατίθεται για την Τρίτη 7 Μαΐου, αμέσως μετά την Δευτέρα του Πάσχα, ύστερα από απόφαση της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνας Μηχαηλίδου.

Επομένως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα επιλέξουν να κάνουν μια κοντινή απόδραση, εκμεταλλευόμενοι τον ηλιόλουστο καιρό και την αργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς.