Δήμος Βοΐου: To πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019

389

Ο Δήμος Βοΐου ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του για το 2019.

Βασικός στόχος του προγράμματος, είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής του Δήμου Βοΐου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και η αύξηση της τουριστικής κίνησης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές της Ελλάδας, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.

Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος του Βοΐου, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας της περιοχής, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.

Αναλυτικά, μεταξύ άλλων θα λάβουν χώρα οι εξής δράσεις:

Τουριστικό Μάρκετινγκ και Ανάπτυξη

Στο πλαίσιο του τουριστικού μάρκετινγκ, θα υλοποιηθούν τα εξής:

-Ανάθεση του τουριστικού marketing της περιοχής σε εξειδικευμένο άτομο ή επιχείρηση.

-Εντοπισμός των αγορών και των ομάδων του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για τα στοιχεία που προσφέρει ο προορισμός.

-Έρευνα και κατηγοριοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης (προσφερόμενο προϊόν, δομές και υφιστάμενοι πελάτες).

-Mελέτη, καταγραφή και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος: Μελέτη πρόσθετων δυνατοτήτων ανάλογα και με την διεθνή ζήτηση.

-Δημιουργία ή και συντήρηση «ταυτότητας» με ενιαιοποίηση του συνόλου των προσφερόμενων υπηρεσιών και αξιολόγηση των υφιστάμενων και των νέων αγορών.

-Οργάνωση και στελέχωση του γραφείου τουρισμού.

-Εκπαίδευση μέσω σεμιναρίων των τουριστικών επαγγελματιών σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες.

Δράσεις προβολής και διαφήμισης

Οι ανωτέρω δράσεις, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:

– Ανάπτυξη Εντύπων Τουριστικής Προβολής και Χαρτών

– Φιλοξενία τηλεοπτικών εκπομπών τουριστικού ενδιαφέροντος της ελληνικής τηλεόρασης κα του ελληνικού τύπου

Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού

Η περιοχή του Βοΐου έχει πολλές δυνατότητες για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως:

-Συνεδριακός –Εκθεσιακός τουρισμός: Διοργάνωση θεματικών ημερίδων και συνεδρίων με σκοπό την ανάδειξη των Μουσείων όπως του Παλαιοντολογικού και του Εκκλησιαστικού , της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής της περιοχής, του φυσικού περιβάλλοντος και των προϊόντων του Βοΐου. Επίσης η φιλοξενία συνεδρίων από όλη την Περιφέρεια στο πολιτιστικό κέντρο «Άρης κα Λίλιαν Βουδούρη» στη Σιάτιστα, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως συνεδριακό κέντρο.

– Ανάδειξη της ιδιαίτερης Μακεδονικής αρχιτεκτονικής των αρχοντικών Σιάτιστας και Εράτυρας καθώς επίσης και της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής της περιοχής σε συνεργασία με πανεπιστήμια της χώρας.

– Περί γεύσεων μύθοι: Η ντόπια κουζίνα έχει παραδοσιακό χαρακτήρα και συμβαδίζει με τον αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, θα λάβουν χώρα ημερίδες, εθιμικές δράσεις, συναντήσεις γαστρονομίας και γευσιγνωσίας.

Τουρισμός υπαίθρου- Αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής στον ορεινό χώρο

-Ανάδειξη των δύο περιοχών NATURA 2000, στο Μπούρινο η κοιλάδα του Μεσιού Νερού και στο Άσκιο όπως επίσης των ορειβατικών μονοπατιών και των περιοχών γεωλογικού ενδιαφέροντος.

Θρησκευτικός και Πολιτισμικός τουρισμός

Στους δύο αυτούς τομείς, θα λάβουν μεταξύ άλλων χώρα τα εξής:

– Καταγραφή και ανάδειξη των πόλων προσκυνηματικών και θρησκευτικών μνημείων συγκρότηση, οργάνωση και προβολή τους σε δίκτυα δημιουργία προωθητικού φυλλαδίου.

– Οργάνωση και στήριξη σχετικών εκδηλώσεων, όπως εκδήλωση με συνάντηση Βυζαντινών χορωδιών.

– Καταγραφή , αναβάθμιση και διασύνδεση του μουσειακού, μνημειακού, αρχαιολογικού και λαογραφικού κεφαλαίου της περιοχής και δημιουργία ενός προωθητικού φυλλαδίου.

– Δημιουργία Μουσείου Ιστορίας της Πόλης της Σιάτιστας στο Μανούσειο.

– Ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και ένταξη του στο τουριστικό προϊόν.